RectoVerso
In opdracht van: Nightingale
Na de lancering van de website en hun eerste collectie – Collection One genaamd – ging Nightingale opnieuw naar de tekentafel om RectoVerso te assisteren bij de lancering van hun eerste pop-up store. Door het interieur, de strategie en de communicatie van de pop-up te beheren, gaf Nightingale vorm aan de manier waarop mensen de winkel in het echte leven zouden ervaren.
scroll down
Experience
is golden.
Sportkledij voor vrouwen die de dualiteit in elke vrouw viert. Met dit idee begon de familie Liebaert na te denken over hoe ze hun 13 decennia lange ervaring in productdesign en textielinnovatie konden toepassen op een merk dat echt als hun eigen merk aanvoelde. De doorbraak kwam toen de jongste dochter van het gezin - Camille Liebaert - in het proces werd betrokken en een eigentijds perspectief toevoegde. Zo werd RectoVerso geboren.
Enter Reach For More.
In de winkel werd deze dualiteit van chique en shock vertaald door verschillende elementen in de scenografie. De grootste invloed tot de totstandkoming van het merk was ongetwijfeld Camilles interesse in motorsport, wat ook meteen de reden was waarom de etalage specifieke elementen bevatte zoals een witgeverfde motorfiets. De chique kant werd vertegenwoordigd door bonsaibomen, die een vleugje Wabi-gevoeligheid aan het interieur toevoegden.
Reach For More was verantwoordelijk voor de organisatie van het lanceringsevenement en de uitvoering van het interieurconcept van de pop-upstore, met onder meer de locatiejacht, het contracteren van bouwers en decorateurs, en de bouwcoördinatie.